5 tévhit a fitness teremből

Ebben a cikkben bemutatok öt tévhitet, amivel gyakran találkozom a fitness teremben. Ha valódi eredményeket szeretnél elérni, ne ezekre a mítoszokra építs!

1. Ha betekered magad folpackkal, jobban ég a zsír

Ó, hányszor láttam már az edzőteremben folpackos fogyni vágyókat! Az biztos, hogy fogynak is az edzésen, hisz több liter vizet kiizzadnak. Kár, hogy ettől még nem csökken a testük zsírtartalma… A zsírsejtek nem a melegtől fognak leolvadni.

2. Ha fogyni szeretnél, legjobb, ha sokat karidózol

A túlsúlyosak nagy része úgy véli, a fogyáshoz kardiózni kell, méghozzá sokat kell kardiózni. Rendszeresen látok olyan fogyni vágyókat, akik küzdenek a futópaddal a karcsúbb alak reményében. Sokan mást nem is csinálnak. Abból áll az edzésük, hogy kardióznak egy órát, aztán mennek zuhanyozni. Nem ez a legjobb stratégia!

Ha igazán jó alakot szeretnél, akkor ne csak kardiózz! Ha túlsúlyos vagy, amúgy sem tesz jót az ízületeidnek, ha heti több órát futsz vagy gyalogolsz. Persze az ideális edzést (és persze az étrended is) egyénre kell szabni, de általában érdemes a kardiós edzéseket erősítő edzésekkel vegyíteni. Így az izmaid is erősebbé teheted, szebb lesz a testtartásod, és akár az alapanyagcserédet is növelheted (mivel több izom = nagyobb energiaszükséglet).

Ha pedig kardióról van szó, érdemes kipróbálni a magas intenzitású intervall edzést. Ezzel rövidebb idő alatt hatékonyabban edzhetsz. Ráadásul izgalmasabb is, mint egyenletes sebességgel kocogni egy órát.

3. Tévhit: Ha sok felülést csinálsz, a hájas hasadból kockás has lesz

Bár a tv-shop reklámokból azt tanultuk, hogy a kockás hashoz csupán hasizom erősítésre van szükség, valójában még az sem kell hozzá. Hidd el, már most is kockás hasad van! Nem hiszed? Pedig attól még, hogy nem látszik, a hasizomzatod neked is kockákra tagolódik. Ahhoz, hogy valóban sakkozhass rajta, le kell bontani a rajta lévő kisebb-nagyobb zsírréteget. Ebben viszont nem sokat segít a felülés…

Tény, hogy a hasizom erősítése segíthet az izomzat növelésében, a zsír nem fog tőle leolvadni. Ehhez bizony fogyni kell, amiben az étrendnek sokkal nagyobb szerepe van, mint a felüléseknek. (Ha kellene egy kis segítség az ideális étrend kialakításában kattints ide!)

4. A súlyzós edzéstől túl kigyúrt leszel (nőknek!)

A legtöbb férfi azért kezd el edzeni, hogy izmosabb legyen, a legtöbb nő pedig azért nem kezd el súlyokkal edzeni, mert ugyanettől fél. Kedves nő társaim, ne féljetek a súlyzóktól! Én már elég régóta edzek rendszeresen viszonylag nagy súlyokkal, és még mindig nem nézek ki úgy, mint egy bodybuilder.

Nőként sokkal nehezebb izmot építeni, mint férfiként. Mivel a mi szervezetünkben nincs annyi tesztoszteron, esélyünk sincs rá, hogy kétajtós szekrénnyé váljunk (legalábbis anabolikus szteroidok nélkül). A súlyzós edzés nagyon-nagyon hasznos. Segít a csontritkulás megelőzésében, formásabbá teszi az alakot, fittebbé válsz tőle, és nő a teherbírásod. Ja, és nagyszerű feszültség levezető. Nem hagyd ki!

5. Nyújtani kell edzés előtt, hogy elkerüld a sérüléseket

Ez így nem igaz. A hideg izmokat egyáltalán nem célszerű nyújtani. Először a testhőmérsékletet kellene megemelni, és csak ezt követően érdemes nyújtani. De ekkor sem statikusan, több másodpercig kitartva a testhelyzetet. Ez a fajta nyújtás az edzés végére való. Az edzés elején jobban jársz dinamikus gyakorlatokkal, melyek segítenek átmozgatni az ízületeket, és felkészteni őket a terhelésre.

 

Remélem, segíthettem néhány elterjedt tévhit tisztázásában! Ha további segítséget szeretnél az egyénre szabott étrend és mozgásprogram kidolgozásához, kattints ide!

By |2017-12-13T07:19:15+00:002017, december 12|