Fogyni szeretnél? Ezeket a szokásokat építsd be!

Ebben a cikkben hét olyan szokást mutatok be, melyek beépítése segíthet a fogyásban.

1. Ha eszel, figyelj oda az evésre, és ne csinálj közben mást!

Ha evés közben tévét nézel, dolgozol a számítógépen vagy a Facebookot  böngészed a mobilodon, nagy eséllyel többet fogsz enni a kelleténél. Ahhoz, hogy észrevedd, hogy jóllaktál, oda kell figyelned a tested jelzéseire! Ha a figyelmedet éppen az ismerőseid Facebook bejegyzései kötik le, nem is tudod igazán élvezni az evést, ráadásul azt sem fogod észrevenni, hogy ha már jóllaktál. Addig fogsz enni, míg van étel a tányérodon. A tudatos evés egy nagyon jó szokás, amit minden fogyni vágyónak érdemes elsajátítania. Ha eszel, figyelj oda az evésre, és a szervezeted jelzéseire!

2. Ha jóllaktál, hagyd abba az evést!

Ne annyit egyél, amennyi előtted van, hanem annyit, amennyire a szervezetednek szüksége van! Ha már jóllaktál, semmi szükség rá, hogy tovább folytasd az evést. A maradékot elteheted későbbre. Nem vagy konyhamalac! Nem kell minden falatot megenned, csak azért, hogy kitisztítsd a tányérodat! Ha kellemesen jóllaktál, hagyd abba az evést, és ne edd túl magad!

3. Töltsd meg a tányérodat zöldségekkel!

Ahhoz, hogy fogyhass, nem feltétlenül kell kevesebbet enned. Inkább változtass az arányokon! Vedd le a tányérról a rizst, tésztát, burgonyát, és helyettesítsd nagy adag zöldséggel! A zöldségekben alig van kalória, de nagy térfogatúak, ezért jól ki tudják tölteni a gyomrodat, ami elősegíti a teltségérzés kialakulását. Minden főétkezésre érdemes zöldségeket enni. Nyersen, párolva, sülve, főve – változatosan.

4. Egyél lassan!

Ha már eszel, ülj le kényelmesen az asztalhoz, és élvezd az evést! Ne rohanj! A jóllakottság érzés kialakulásához 20-30 perc is kellhet. Ha Te 10 perc alatt behabzsolod az ebédedet, sosem fogod megtudni, hogy vajon a felével is jóllaktál volna-e. Rágd meg alaposan az ételt, és élvezd a finom ízeket! Ezzel az étkezés kielégítőbb lehet, még akkor is, ha nem is eszel olyan sokat.

5. Ne nasizz!

Ne eszegess a főétkezések között! Csak azért, mert valaki megkínál valamivel, vagy, mert ki van téve az asztalra valami, még nem kell megkóstolnod! Ne akkor egyél, ha a szemed kívánja, hanem akkor, amikor valódi fizikai éhséget érzel! (Az éhség-vezérelt evésről többet is tanulhatsz a Fogyókúra DETOX tanfolyamon.) Ezzel rengeteg felesleges kalóriát meg tudsz spórolni.

6. Írj táplálkozási naplót!

Nem azt mondom, hogy számold ki, hány kalóriát ettél! Csupán annyi a feladat, hogy írd le, mikor, mit és mennyit ettél. Ezt a feladatot szinte minden kliensemnek feladom, és nagyon tanulságosnak szokták találni. Persze én utána ki is szoktam elemezni a napló tartalmát, de úgy vélem, már az is nagyon sokat tud segíteni, ha szembesülsz azzal, hogy mit és mennyit eszel egy nap. Még az is lehet, hogy meg fogsz lepődni.

7. Ne szabályokban gondolkozz, hanem alapelvekben!

A fogyókúrák, többek között, azért sem működnek, mert a diétás szabályok lázadást váltanak ki. Az emberi természet úgy működik, hogy minél jobban tiltanak valamit, annál jobban kívánjuk. A tiltott gyümölcsnek való ellenállás már az Éden-kertben sem ment. Sokkal jobban jársz, ha nem szabályokban gondolkodsz, hanem alapelvekben. A cél nem az, hogy soha többé ne egyél csokoládét, hanem az, hogy beépítsd azt a jó szokást, hogy ritkán eszel édességet. A kettő nem ugyan az! Az első rigid, fekete-fehér gondolkodást jelent, a másik rugalmas, szabadabb életet. Én az utóbbit ajánlom.

 

Ha szeretnél fogyni, azt javaslom, ne drasztikus fogyókúrákban gondolkodj, hisz azok csak rövid távon működhetnek. Ha hosszú távú megoldást szeretnél, a szokásaidon kell változtatnod. A fenti javaslatok beépítésével máris elindulhatsz az életmódváltás útján.

 

Ha személyre szabott segítséget is szeretnél, kattints ide!       

By | 2018-04-25T11:45:29+00:00 2018, március 10|

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás