Tanácsok ételrendeléshez

Mivel manapság szinte mindenki idő szűkében, van és az otthoni sütés-főzés igencsak sok időt felemészt, egyre többen rendelik az ebédet valamelyik ételszállító cégtől. Mivel a klienseim jelentős része is ezt teszi, gyakran téma a konzultációkon a mit-válasszak-az-étlapról kérdés. Ha megnézed egy nagyobb cég étlapját, a bőség zavarával szembesülhetsz, ezért nem árt, ha van egy-két szempont a tarsolyodban, amik segítenek az egészségtudatos döntésben. Ebben a cikkben ehhez szeretnék segítséget nyújtani.

1. Törekedj a változatosságra!

A változatosság az egészséges táplálkozás egyik legfőbb alapelve (a többi alapelvről itt olvashatsz). Minél többféle élelmiszert eszel, annál valószínűbb, hogy minden szükséges tápanyaggal ellátod a testedet.

Szerencsére az ételszállító cégek ebből a szempontból igencsak megkönnyítik a dolgodat, hisz rengeteg felé ételt kínálnak minden napra. Bőven van miből választani, és ezt érdemes kihasználni!

2. Keresd a zöldséget!

Az egészséges táplálkozás egyik legfontosabb összetevői a zöldségek. Tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal és élelmi rostokkal, viszont kalóriában általában szegények. Azt javaslom, az esetek többségében válasz olyan ételt ebédre, amiben szerepel valamilyen zöldségféle.

Íme, néhány konkrét példa:

  • Levesek: karfiol leves, vegyes zöldségleves, paradicsomleves, fokhagyma krémleves
  • Főzelékek: zöldbab főzelék, kelkáposzta főzelék, lencsefőzelék
  • Zöldséges húsételek: temesvári sertés szelet, bakonyi pulykaragu, cukkínis csirkemell, töltött paprika, székelykáposzta, rakott karfiol
  • Zöldséges köretek: párolt brokkoli, görög saláta, káposzta saláta, zöldséges bulgur
  • Savanyúságok: csemegeuborka, vágott vegyes savanyúság, cékla savanyúság

3. Ne hagyd ki a fehérjét!

Ha jól akarsz lakni, érdemes magas fehérjetartalmú ebédet választani, hisz a fehérje a leglaktatóbb tápanyag. Íme, néhány húsos és húsmentes, magas fehérjetartalmú fogás példának:

  • Sajtos-pardicsomos csirkemell
  • Gombás pulykaragu
  • Citromos tengeri halfilé
  • Csilis bab
  • Lencsefőzelék
  • Tofugyros
  • Grillezett gomolya sajt

Bár a húsok a fehérje leggazdagabb forrásai, néha érdemes húsmentes ebédet választani. Ez is hozzájárul a változatossághoz.

4.Ne adj sokat a kalóriatartalomra!

A legtöbb ételszállító cég feltűnteti az étlapon az ételek kalória és tápanyag tartalmát, de az a tapasztalatom, hogy ezek nem mindig fedik a valóságot. Bár irányadónak lehet használni ezeket az adatokat, de nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonítani nekik. Szerintem jobban jársz, ha inkább a minőségre fókuszálsz, és nem a számokra.

5. Néha légy bevállalós!

Ne mindig a megszokott, jól bevált magyaros ételeket válaszd! Néha próbálj ki egészen más jellegű fogásokat is. Könnyen lehet, hogy így olyan ételeket is megkóstolsz, amit magadtól sose jutna eszedbe elkészíteni. Ezzel is gazdagíthatod az étrendedet, és tágíthatod az ízlésedet.

 

Válassz okosan!

Bár véleményem szerint mindig is a házi koszt marad a legjobb, az biztos, hogy az ételszállító cégek megkönnyíthetik az életet. Azzal, hogy a hétköznapokon nem kell időt fordítanod a főzésre, rengeteg időd felszabadulhat. Javaslom, hogy ennek egy részét fordítsd testmozgásra!

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás