5 + 1 tipp a tartós fogyáshoz

5+1 tipp a tartós fogyáshoz

1. Ne fogyókúrákban gondolkodj!

A fogyókúrák hosszú távon nem működnek. Szinte mindenki visszahízza a leadott kilókat, sőt a fogyókúrázók többsége még súlyosabb lesz a fogyókúrát követően, mint előtte volt. A testsúly kedvezőtlen változása mellett a fogyókúráknak számos negatív hatása van a lelki egészségre is. A kudarcélmények miatt csökken az önértékelés és a motiváció. Az eredmény: csalódottság, frusztráció, önvádlás. Kell ez Neked?

 

2. Ne akarj gyorsan fogyni!

Bár a gyors fogyás gondolata nagyon motiváló tud lenni, de tartós eredményhez lassabb változásra van szükség. Gyors testsúlycsökkenést drasztikus diétával lehet elérni, ami persze az adott pillanatban úgy tűnik, megéri, de a metabolikus hatások ellened dolgoznak. A túl alacsony energiabevitel hatására jelentősen lecsökken az anyagcsere, és a szervezet gyorsan átkapcsol túlélési üzemmódba. Ekkor számos hormonális és enzimatikus változás következik be, melyek mind a fogyás lelassításán és a bevitt kalóriák lehető legjobb raktározásán dolgoznak.

Ráadásul a gyors fogyáshoz a bőr is nehezen alkalmazkodik. Ha nem akarsz csúnya, lógó bőrt a kezeden és a hasadon, akkor ne akarj gyorsan fogyni! Ebben az esetben is igaz a mondás: jó munkához idő kell.

 

3. Fókuszálj a szokásaidra!

Ha tartósan szeretnél lefogyni, akkor a változtatásnak is tartósnak kell lennie. Ennek pedig egy módja van: ha a szokásaidat változtatod meg. Amint beépül egy-egy új szokás, már nem is kell tudatos erőfeszítés a gyakorlásukhoz. A szokások automatikusan is működnek. Ha szeretnél ehhez egy kis segítséget kapni, nézd meg az Egészséges életmód automata üzemmódban előadás-sorozatomat!

 

4. Alakítsd ki a saját stratégiád!

Bár sokan keresik a fogyás tuti módszerét, de valójában nincs ilyen módszer. Nincs olyan diéta, amivel bárki tartósan le tud fogyni. Különbözőek vagyunk. Ami az egyikünknél beválik, a másikunknál nem. Az egyéni anyagcsere jellemzőid, az emésztésed, a súlyfelesleged mértéke, az életviteled, az időbeosztásod, az ízpreferenciád mind meghatározza, milyen stratégia válik be Neked. Ne keress csodadiétákat! Mindenkinek a saját útját kell megtalálnia. Ezért is tud segíteni a wellness coaching, amikor egy szakember segítségével tervezheted meg a saját módszeredet, ami valóban működik és hosszú távon is tartható.

5. Soha ne hagyd abba!

A tartós fogyás érdekében tartósan kell megváltoztatnod az életmódodat. Ha erre nem vagy hajlandó, akkor elkezdeni sem érdemes. Időszakos változtatással csak időszakos eredményt érhetsz el. Ha hosszú távon szeretnél vékonyabb lenni, akkor soha ne hagyd abba annak az életmódnak a követését, amit az előző pont alapján kialakítottál.  Egyébként ez nem is lesz olyan nehéz, mivel az idő előrehaladásával az új tevékenységek nagyon erős szokásokká válnak, amiket különösebb erőfeszítés nélkül is el tudsz végezni.

 

+ 1 Kérj segítséget!

Az életmódváltás egyedül a legnehezebb. Ha van segítséged, máris sokszorosára növeled az esélyedet a sikerre. Ha ez a segítség egy hozzáértő szakember, például dietetikus vagy edző (mint például én), akkor még nagyobb valószínűséggel éred el a célodat.

Ajánlom figyelmedbe az Életmódváltó csomag akciót – személyre szabott segítség a komplett életmódváltáshoz

Ha egyedül nem megy, ne feladd, hanem kérj segítséget!

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás