9 ok, amiért érdemes minden nap reggelizni

9 ok, amiért érdemes minden nap reggelizni

Rohanó világunkban nagyon sokan nem fordítanak időt a reggelizésre. Általában egy csésze kávéval vagy energiaitallal indítják a napot, és már sietnek is a munkába vagy az iskolába. Ez sajnálatos tény. A reggelizés ugyanis egy nagyon egészséges szokás, aminek rengeteg pozitív hatása van. Ebből a cikkből megtudhatod, miért érdemes minden nap reggelizni.

 

1. A reggelizés segít a testsúlykontrollban

Este, amikor alszunk, az anyagcserénk lelassul. Ez a pihenés és regenerálódás ideje. Amikor reggel felkelünk, már kb. 8-12 órája nem ettünk. Ekkor a testünknek üzemmódot kell váltania, és fel kell pörögnie. Ideje megtörni a „böjtöt”. Nem véletlen, hogy a reggeli angolul „breakfast”, ami a „break” (törni) és „fast” (böjt) szavakból származik. A reggeli segít, hogy az anyagcserénk újra felpörögjön, és a testünk feltöltődjön energiával.

Ha pedig szeretnél fogyni, akkor a reggelizés nagyon is célszerű. A tudományos szakirodalomból tudhatjuk, hogy a rendszeresen reggelizők között ritkább az elhízás. A National Weight Control Registry adatai szerint, a reggelizés egy jellemző szokása azoknak, akik sikeresen lefogytak, és azóta is tartják a súlyukat.

Sokan azt gondolják, ha fogyni szeretnének, jobb, ha kihagyják a reggelit, hisz azzal kalóriát spórolhatnak. A tudományos eredmények azonban ezt nem támasztják alá. Sőt, úgy tűnik, a kiegyensúlyozott reggeli nagyban hozzájárul az egészséges testsúly fenntartásához.

 

2. A reggelifogyasztók étrendje egészségesebb

A rendszeresen reggelizők általában egészségesebben táplálkoznak, és több tápanyagot visznek be, mint azok, akik kihagyják ezt az étkezést. Egy kiegyensúlyozott reggelivel máris elláthatod a testedet energiával, vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Azok, akik nem esznek reggelit, néhány óra múlva úgyis meg fognak éhezni, de akkor már nem biztos, hogy lesz lehetőségük egészséges ételeket enni. Gyakran ilyenkor egy munkahelyi vagy iskolai büfé kínálatából kell választani, ami többnyire nem a legegészségesebb választás.

 

3. A reggeli növeli a rostbevitelt

A rostszegény táplálkozás nagyon gyakori hazánkban, és sokan szenvednek a negatív következményeitől. Ha nem fogyasztasz elegendő élelmi rostot, nagy eséllyel alakul ki nálad székrekedés, és akár aranyér is.

Egy egészséges reggeli elfogyasztásával máris értékes rostokat vihetsz be a szervezetedbe. Ezzel nem csak az emésztésedért, de a bélflórád egészségéért is sokat tehetsz.

Persze ehhez rostban gazdag reggelit kell fogyasztani. Egy cukros gabonapehellyel vagy egy kakaós csigával ezt nem lehet elérni. Jó választás lehet a rostban gazdag kenyérből készült szendvics vagy a zabkása.

 

4. A reggeli fokozza az éberséget és koncentrációt

A vizsgálatok szerint a reggelizés fokozza az éberséget és a koncentrációt. Egy 8-12 órás böjt után elég alacsony a vércukorszint. Emiatt nehezebb az odafigyelés és alacsonyabb az energiaszint. Egy kiegyensúlyozott reggelivel ezen segíthetünk, így biztosan jobban teljesítünk majd a munkahelyen vagy az iskolában.

 

5. Egy finom reggeli a hangulatodra is jó hatással van

A kutatások szerint főképp a szénhidrátban gazdag reggeli javítja a hangulatot. Például egy finom gyümölcsös müzli.

 

6. A reggeliző gyerekek jobban teljesítenek

Azok a gyerekek, akik iskola előtt reggeliznek, jobban tudnak figyelni, jobb a probléma-megoldó képességük és a szem-kéz koordinációjuk is. Ha szeretnéd, hogy a gyereked jól teljesítsen a suliban, érdemes korábban felkelteni, és biztosítani számára a kiegyensúlyozott reggelit.

A gyermekek számára azért is fontos a reggeli, mert biztosítja a növekedésükhöz szükséges energiát és tápanyagokat. Például a tejtermékekben lévő calcium és D-vitamin hozzájárul a csontozatuk egészséges növekedéséhez.

 

7. A reggelizés kiemelten fontos a kismamáknak

Egy várandós nő számára kiemelten fontos a reggelizés. Neki ugyanis már nemcsak magára kell gondolni, hanem a pocakjában növekvő magzatra is. Terhesség alatt nem javasolt 12 óránál tovább várni a vacsora és a következő étkezés között. A reggelifogyasztás hozzájárul a magzat egészséges növekedéséhez, és akár a reggeli hányinger csökkentésében is segíthet (főleg a szénhidrátot tartalmazó ételek).

 

8. Idős korban is szükséges

Idősebb korban általában jó néhány gyógyszert kell reggel, étkezés után bevenni, ezért egy idős ember nem hagyhatja ki a reggelit. Ráadásul, idősebb korban a bélműködés is renyhébb, ezért egy rostban gazdag reggelire nagy szükség van a megfelelő bélmozgások elősegítéséhez.

 

9. Egy finom reggelivel biztosan jól indul a napod

A legtöbb ember nem ugrik ki frissen és üdén az ágyból a vekker csörgésére. Ilyenkor segíthet, ha arra gondolsz: vár egy finom reggeli. Ezért megéri korábban felkelni!

egészséges reggeli

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás