A PCOS diéta finomhangolása

Ha körülnézel az interneten, sokféle diétás tanácsot olvashatsz, melyeket állítólag érdemes megfogadni PCOS-ben. Íme néhány a legnépszerűbbek közül:

  • Napi 160 gramm szénhidrátot kell enni
  • Alig szabad szénhidrátot enni, legjobb a ketogén diéta
  • Legyél vegán
  • A tejtermékek tilosak
  • A glutén tilos
  • A szója tilos
  • Egyél naponta hatszor
  • Ne egyél túl sokszor, inkább csinálj időszakos böjtölést
  • Figyelj a glikémiás indexre
  • Reggel csak lassú szénhidrátot egyél, délután lehet gyorsat is
  • Cukor helyett használj mesterséges édesítőszert
  • Ne használj mesterséges édesítőszert, mert az is felviszi az inzulint

Ha valaki laikusként keres információt a neten, könnyen összezavarodhat a fenti, gyakran egymásnak ellentmondó javaslatok hallatán. Egyesek talán inkább felkeresnek egy dietetikust, és kapnak tőle egy étrendet. Elkezdik követni – valakinél beválik, valakinél nem…

 

Miért ilyen bonyolult?

Nos, alapvetően azért, mert a PCOS egy igen sokoldalú szindróma, melynek sokféle megjelenési formája lehet (a PCOS fenotípusokról ebben a cikkben olvashatsz). Mivel nincs két egyforma PCOS-es nő, nincs olyan megoldási stratégia sem, ami mindenkinél ugyan úgy beválik.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy a PCOS diéta egyénre legyen szabva. Ezt pedig egyetlen módon lehet elérni: FINOMHANGOLÁSSAL.

 

Hogyan finomhangoljuk a diétát?

Először is el kell kezdeni valahol. Ha még nem tudod, melyik diéta ideális a számodra, azt javaslom, kezdj el követni egy középutas, kiegyensúlyozott étrendet, melyet néhány általános irányelv szerint viszonylag könnyen össze lehet rakni (erről szólt a PCOS életmód-terápia sorozat 2. előadása, ha lemaradtál róla, de szeretnéd meghallgatni, kattints ide).

Ha ez már megy, jöhet a kísérletezés. Ez a finomhangolás ideje. Ekkor különféle újításokkal próbálkozol, és figyeled a hatást. A szervezeted reagálni fog minden változtatásra, a Te feladatod, hogy hangolódj rá, és figyelj a tested jelzéseire!

 

És mi van a fenti javaslatokkal?

A cikk elején felsorolt javaslatok egy része hasznos, és érdemes megfogadni, más része viszont butaság, és akár károkat is okozhat. Szeretnéd tudni, melyikkel mi a helyzet? Akkor gyere el szeptember 22-én pénteken a PCOS életmód-terápiája előadás-sorozat 2. alkalmára, és megtudhatod. Az alkalom első előadása éppen a PCOS diéta finomhangolásáról fog szólni, és választ kaphatsz belőle többek között az alábbi kérdésekre:

  • Hány gramm szénhidrátot érdemes fogyasztani?
  • Hogyan osszuk el a szénhidrátot?
  • Szabad-e tejtermékeket fogyasztani?
  • Érdemes-e gluténmentes étrendet tartani?
  • A szója kerülendő?
  • Lehetnek károsak a mesterséges édesítőszerek?
  • Mit ne tegyél, ha fogyni szeretnél?

Ha eljössz pénteken, mindezek mellett még az Aviva tornáról is hallhatsz egy előadást egy igazi Aviva oktatótól. Ja, és a részvétel csupán 2.000 Ft. Nem tudom, hol kapsz ennyi hasznos infót ennyi pénzért…

Esemény helyszíne: Aurum Életműhely – 1093 Budapest, Közraktár utca 24.

 

Lemaradtál az eseményről, pedig érdekelt volna?

Jó hír, hogy az előadásokról készült hangfelvételek elérhetőek. Részletekért kattints ide!

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás