A túl alacsony kalóriabevitel veszélyei

Sokan szeretnének gyors fogyást elérni, és ennek érdekében szélsőséges fogyókúrákba kezdenek. Ezek a diéták gyakran igen alacsony kalóriabevitellel járnak. Ha pedig huzamosabb ideig túl alacsony az energiabevitel, számos negatív következmény léphet fel. Ebből a cikkből megtudhatod, mik ezek.

 

Hiánybetegségek

A túlságosan szigorú kalórialimit egyik hátránya, hogy keveset ehetsz. Ha pedig túl keveset eszel, nagy eséllyel nem tudod bevinni a szervezeted optimális működéséhez szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat.

A divatos villámdiéták sokszor bizonyos élelmiszercsoportokat is tiltólistára helyeznek (pl. a tejtermékeket), ami még tovább rontja a helyzetet. A tej például a legeslegjobb kalciumforrásunk. Ha valaki nem fogyaszt elegendő kalciumot, a szervezet a csontokból fogja kivonni a szükséges mennyiséget, ami csontritkulás kialakulásához vezethet.

Számos alacsony kalóriatartalmú fogyókúra korlátozza a zsiradékbevitelt is, hisz abban rengeteg az energia (9,3 kcal/gramm). Ha viszont kiiktatod az étrendedből a növényi olajokat, nagy eséllyel nem jutsz majd elegendő E-vitaminhoz. Ez a vitamin nemcsak a szép bőrhöz kell, nagyon fontos az immunrendszer működéséhez is, és a daganatos betegségek ellen is védhet (mivel antioxidáns hatású).

Persze mondhatod, hogy Te szedsz valami szuperjó multivitamint. Azt azonban jó, ha tudod, hogy a természetes élelmiszerekből sokkal jobban fel tudnak szívódni ezek a mikrotápanyagok, mint a mesterséges készítményekből.

Lelassul az anyagcseréd

Ha éhezteted a szervezeted, az hamarosan túlélő üzemmódba kapcsol. A lehető legalacsonyabbra veszi az energiafelhasználást, vagyis egyre kevesebb kalóriát éget el. A fehérje szükségletét pedig az izmaid lebontásából fedezi. Minél kevesebb izomszöveted van, annál alacsonyabb lesz a tested energiaszükséglete.

Rossz hír, hogy a leadott zsírt könnyedén vissza lehet hízni, de az izom már nem fog visszajönni vele. Ha ugyanannyi kilóra hízol vissza, mint a kúra előtt voltál, biztos lehetsz benne, hogy már nem ehetsz annyit, mint korábban, mivel már nincs annyi izmod, ezért alacsonyabb lesz az alapanyagcseréd. Innentől aztán nem nehéz még több túlsúlyt felszedni.

Nehezebben megy a gondolkodás

Az agysejtek kedvenc energiaforrása a glükóz, vagyis a cukor. Ha nem fogyasztasz elegendő szénhidrátot, fejfájásra és csökkent szellemi kapacitásra számíthatsz. Nem túl jó hír. Főleg, ha éppen vizsgaidőszak van…

Fokozott epekő kockázat

A koplalás és a gyors fogyás is az epekő kialakulásának kockázati tényezője. Ha volt már a családodban epekő, különösen veszélyeztetett helyzetben vagy. Ha nem szeretnéd megtudni, milyen érzés egy epegörcs, gondold át még egyszer, milyen módszerrel szeretnéd leadni azokat a plusz kilókat!

Remélem, meggyőztelek!

A túl alacsony energiabevitel veszélyes lehet az egészségedre nézve.

Kerüld a szélsőséges diétákat!

Mivel a túlsúlyod sem egy-két hét alatt alakult ki, a fogyás sem egy-két hét alatt fog megtörténni.

Inkább változtass fokozatosan, de az legyen tartós!

 

 


Ajánlott olvasmány:

http://www.eatright.org/resource/health/weight-loss/your-health-and-your-weight/5-ways-low-calorie-diets-can-sabotage-your-health

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás