Amit minden fogyni vágyónak mérlegelni kellene

Amikor az emberek megtudják, hogy dietetikus vagyok, nagyon gyakran szegezik nekem a kérdést: mit tegyenek, hogy lefogyjanak? Mindenki kíváncsi a tuti fogyás kulcsára. Gyakran kérik, hogy írjak egy étrendet, amivel majd leadhatnak pár kilót. A szándék dicséretes, de a probléma megközelítése már kevésbé jó. Sajnos nincs titkos tuti módszer. Minden ember más és más. Ami az egyiknek beválik, a másiknak nem. Nincs egy sablon étrend, amivel könnyedén elérhető a tartós fogyás. Véleményem szerint, legelőször nem az étrendet kellene kiválasztani, hanem egy sokkal fontosabb dolgot kellene mérlegelni. Talán kevesebb jojó diétázó férfi és nő lenne, ha nem hagynák ki ezt az első, stratégiai lépést.

Mielőtt fogyókúrába kezdesz, gondolkodj el!

Tedd fel magadnak az alábbi kérdést: Mi az, amin hajlandó vagyok változtatni további életem minden napjára nézve? Nem csak egy-két hétig, nem csak egy-két hónapig, nem csak addig, amíg lemennek a plusz kilók!

Ha tartós változást akarsz elérni, a változtatásnak is tartósnak kell lennie!

Néhány hétig bárki képes fogyókúrázni. Rövid ideig nem olyan nehéz szélsőséges diétákat követni. Egy meghatározott ideig bármilyen édességről le lehet mondani.  De képes lennél rá egész további életedben?

Ha nem, akkor fontold meg még egyszer, hogy belevágsz-e!

Ma is rengetegen kezdenek el mindenféle divatos fogyókúrát, le is adnak pár kilót, de hamarosan megunják, elfogy az önuralmuk, és feladják az egészet, a leadott kilók pedig visszajönnek – egy kis extrával…

Azt javaslom, Te ne ess bele, a gyors eredmények ígéretének csapdájába!

A tartós fogyás kemény munka, türelem és kitartás eredménye. Csak azok tudják megtartani a karcsúbb alakot, akik az életük részévé teszik az új életmódjukat. Nem rövid távon, hanem hosszú távon gondolkodnak. Ez a tartós siker kulcsa.

Kezd kicsiben!

A fenti megközelítés szerint olyan változtatásokat kell eszközölni, amiket akár 40 év múlva is képes leszel betartani. Ehhez nagyon józanul kell gondolkodni. Nem árt, ha jó az önismereted. Mondok egy-két példát.  Te mit válaszolnál?

Képes lennél egész életedben számolni a kalóriákat?

Képes lennél rá, hogy soha többé ne egyél csokoládét?

Képes lennél rá, hogy végleg lemondj a kenyérről?

Képes lennél rá, hogy mostantól soha többé ne egyél a kedvenc ételedből?

Ha ezen kérdésekre nemmel felelnél, akkor inkább ne ezekkel a változtatásokkal kezd! Sokkal jobb, ha kisebb, de könnyebben fenntartható változtatásokban gondolkodsz. Erre is mondok néhány példát:

  • Fehér kenyér helyett rozskenyeret eszem
  • Sült burgonya helyett zöldégköretet eszem
  • Sertés tarja helyett csirkemellet eszem
  • Cola helyett vizet iszom
  • Egy tábla csokoládé helyett 2 kockát eszem

Szerintem messzebb jutnál, ha a fentiekhez hasonló kisebb módosításokat építenél be az életmódodba, de nem csak egy kis időre, hanem nagyon-nagyon hosszú távon. Ha valamit csak ideig-óráig csinálsz, az eredmény is hamar el fog tűnni. Gondolj a sportolókra! Ha csak addig edzenének, míg elérik a csúcsformájukat, de utána abbahagynák, a csúcsforma se tartana sokáig. Az élsportolóknak muszáj folyamatosan, újra és újra, kitartóan edzeni. Az életmódváltást is hasonlóan kellene elképzelni. Remélem, Te így fogsz tenni!

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás