Buktatók az intuitív táplálkozásban

Tapasztalataim szerint, a krónikus fogyókúrázók többsége nagyon pozitívan fogadja a blogomon olvasható információkat. Örömmel veszik tudomásul, hogy a hiba nem bennük, hanem a fogyókúrázás módszerében van. Végre itt egy új lehetőség, amit még nem próbáltak. Talán ez végre segíteni fog nekik. Mától intuitív evők lesznek.

Nagyon örülök neki, ha sokan eljutnak odáig, hogy elfogadják: a fogyókúrák nem működnek. Ez így igaz, és hiszem, hogy az intuitív táplálkozás valóban segíthet. Azonban azt nem szeretném, ha az intuitív táplálkozást egy fogyókúrákat helyettesítő csodamódszernek tekintenéd. Ez nem egy csodamódszer! Nem ígérem azt, hogy ha intuitíven étkezel, akkor minden problémád megoldódik, rövid időn belül leadod minden plusz kilódat, csodásan fogsz kinézni, és szuper egészséges leszel. Ha ezt ígérném Neked, akkor nem lennék jobb a fogyókúrás guruknál.

Ebben a cikkben szeretném egyértelműsíteni, hogy az intuitív táplálkozás nem a legújabb csodadiéta. Ez egyfajta életmód, ami elutasítja a fogyókúrákat, és inkább a szervezet belső jelzéseit veszi alapul. Tény, és való, hogy ennek a táplálkozási módnak nagyon sok pozitív hatása van (erről bővebben itt olvashatsz), de ezek nem azonnal jelentkeznek. Egy olyan ember számára, aki az utóbbi években számos fogyókúrát kipróbált, és már régóta nem a teste jelzéseire alapozza az étkezését, nem megy olyan gyorsan az intuitív evés elsajátítása. Ennek ellenére, nagyon megéri ezt az utat választani. Lesznek pozitív változások, amiket viszonylag hamar tapasztalni fogsz, de ahhoz, hogy az intuitív táplálkozás gyakorlása beépüljön az életmódodba, valószínűleg jó néhány hónapra lesz szükséged.

A jó hír az, hogy ez idő alatt nem szenvedni fogsz, mint a fogyókúrázás idejében, hanem rengeteg új tapasztalattal gazdagodsz, egyre érzékenyebb leszel a tested jelzéseire, és egyre több sikerélményed lesz. Van azonban néhány buktató, amire szeretném felhívni a figyelmed.

 

1. Fókusz a testsúlyon

Ahhoz, hogy intuitív evővé tudj válni, el kell utasítanod a fogyókúrázó mentalítást – beleértve a fogyókúrázó eszközeit is. Az egyik ilyen eszköz a mérleg. Ne számokban mérd a sikert! A folytonos mérlegelés, és a súlyodra való összpontosítás elveszi a figyelmed a fontosabb dolgokról. Inkább koncentrálj arra, hogy egyre intuitívebben étkezz!

Van, hogy valaki nagyon sokat fejlődik egy bizonyos idő alatt, és azt gondolja, bizonyára már jó néhány kilótól megszabadult. Aztán rááll a mérlegre, és nem annyit mutat, amennyit ő szeretne. Én inkább azt javaslom, most ne a mérlegre figyelj! Az csak egy szám. Sokkal gyorsabban be tud épülni az intuitív táplálkozás szokása, ha nem hagyod, hogy egy mérleg befolyásolja a napodat. (A mérlegelésről bővebben itt olvashatsz.)

 

2. Türelmetlenség

A legtöbb fogyókúrát a gyors eredmények ígéretével adják el. Naná, hogy mindenkit érdekel egy olyan módszer, amivel gyorsan leadhatsz egy csomó kilót. Rohanó világban élünk, és mindent gyorsan akarunk. Nem szeretünk várni, pedig a jó munkához idő kell. Az életmód megváltoztatásához és az intuitív táplálkozás elsajátításához is időre van szükség. Ne légy türelmetlen! Hidd el, hogy minden nap kicsit közelebb kerülsz a célodhoz. Vedd észre a siker apró jeleit is, és örülj nekik! A célod legyen a fejlődés, és ne a tökéletesség!

 

3. Szabadságból szabadosság

Ha egy krónikus fogyókúrázó már évek óta diétás szabályokkal korlátozza az étrendjét, nagyon szimpatikus lehet számára, hogy az intuitív táplálkozásban nincsenek tiltások. Egy intuitív evő azt eszi, amit akar. Ez igaz, de vigyázz, nehogy félreértelmezd az intuitív táplálkozást!

Nem arról van szó, hogy mostantól bármikor, bármit és bármennyit ehetsz! Egy intuitív evő akkor eszik, ha éhes, azt eszi, ami jó hatással van a testére, és annyit eszik, amennyivel kellemesen jóllakik. Igaz, hogy ez egy nagyon szabad életmódot jelent, de arra vigyázz, hogy a szabadság ne váljon szabadossággá, vagyis ne vezessen féktelen mértéktelenséghez! Ez már nem lenne intuitív táplálkozás. Élvezd a szabadságot, de ne használd azt kifogásként!

 

Kedves Olvasó!

Nagyon remélem, hogy elkezded gyakorolni az intuitív táplálkozást! Arra bátorítalak, hogy légy türelmes és kitartó. Az eredmények nem fognak elmaradni. De arra vigyázz, hogy elkerüld a fenti buktatókat!

Ha segítségre van szükséged, írj az  info@fogyokuradetox.hu címre!

Ha pedig szeretnél jelentkezni az ingyenes Fogyókúra DETOX Start Programra, kattints ide!

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás