Ezt az 5 fogadalmat NE fogadd meg 2017-re

Közeleg az újesztendő, itt az újévi fogadalmak ideje. Egy felmérés szerint ezeknek a fogadalmaknak a 92%-a nem valósul meg. Véleményem szerint, a legtöbb újévi elhatározás már az elején kudarcra van ítélve.

Íme, néhány rossz újévi fogadalom, amit jobb, ha nem fogadsz meg:

 

1. Leadok néhány kilót

Azt hiszem, ezt sokan határozzák el a nagy karácsonyi lakomák után.

„Ideje leadni pár kilót. 2017-ben életmódot váltok, és sokkal egészségesebben fogok élni.”

Önmagában az elhatározással nincs semmi baj. A probléma az, hogy ez esetben a fogadalom már egy kimenetel, és nem maga a viselkedés.

Sokkal jobb, ha konkrét cselekvéseket tűzöl ki magad elé, és nem egy összetett életmódváltással elérhető eredményt.

 

2. Nem eszek annyi édességet

Na, ez már egy fokkal jobb elhatározás, hiszen ez egy cselekvésre irányul. Pontosabban egy cselekvés ellen, és éppen ez vele a baj. A jó célkitűzések pozitívan vannak megfogalmazva. Nem arra irányulnak, hogy mit NEM fogsz megtenni, hanem arra, hogy mit FOGSZ csinálni.

 

3. Egészségesebben fogok táplálkozni

Még jobb változat. Pozitív és cselekvésre irányul. Ezzel csak az a baj, hogy nem elég konkrét. Mit jelent az egészségesebb táplálkozás? A jó célkitűzések mindig specifikusak. Ez esetben jobbak lehetnének a következők:

  • Minden nap eszem 3 adag zöldséget
  • Minden nap eszem egy almát
  • Fehérkenyér helyett teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret fogyasztok

 

4. Rendszeresen fogok sportolni

Szerintem ez a fogadalom lehet az egyik leggyakoribb. Az emberek tükörbe néznek a karácsonyi punnyadás  után, és megállapítják: lenne mit javítani a fittségen. Sokaknál ez az elhatározás a fogyási és alakformálási szándékkal együtt jelenik meg, de vannak olyanok is, akik csak szeretnének erősebbek és teherbíróbbak lenni.

Ezzel a fogadalommal ismét az a probléma, hogy nem elég specifikus. Fogalmazd meg konkrétan, hogy mit jelent a rendszeresség, és mit jelent a sport? Pl. heti háromszor lefutok egy kört a Margitszigeten. Ez már egy sokkal jobb célkitűzés lenne.

 


5. Végigcsinálok egy fogyókúrát

Ne, kérlek NEEEEE! A fogyókúrák nem segítenek a tartós fogyásban. Lehet, hogy az X-napos kúra után kevesebbet mutatna a mérleg, de mi lesz egy hónap múlva? Ha szeretnél tartósan lefogyni, akkor ne fogyókúrákkal próbálkozz! Ezt a fogadalmat felejtsd el!

Hosszú távon csak az segíthet, ha megváltoztatod az életmódod. Ehhez pedig a szokásaidon kell változtatni. Ez nem megy gyorsan, de viszont tartós. Ez az az út, amin érdemes járni.

 

Ha még nincs semmilyen újévi fogadalmad, van egy ötletem: végezd el a Fogyókúra DETOX Start Programot. Ez segíteni fog, hogy megalapozd az életmódváltást, és már az elején a jó irányba indulj el. Iratkozz fel rá most!

 

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás