Kifogások a reggelizéssel szemben

Kifogások a reggelizéssel szemben

A reggelizésről szóló cikk-sorozat előző részében a reggelifogyasztás pozitív hatásairól volt szó. Ezúttal a leggyakoribb kifogásokat nézzük meg.

„Nincs rá időm”

Ez az a leggyakoribb kifogás a reggelivel szemben. A reggeli elkészítése és elfogyasztása túl sok időt vesz igénybe. Sokan ezt nem engedhetik meg maguknak. Rohanni kell a munkába vagy iskolába. Nincs idő reggelizni.

Tény, hogy felgyorsult világban élünk, és az idő az egyik legnagyobb érték, amiből sosincs elegendő. Egy biztos: mindenkinek 24 órája van egy nap. Az, hogy ezt ki, hogyan osztja be, az már egyéni felelősség. Egy korábbi cikkemben már írtam arról, hogy miért nem érdemes megvárni, míg lesz elég időd az egészséges életmódra. Ha még nem tetted, érdemes elolvasni. Talán motiválni fog arra is, hogy időt szakíts a reggelire.

Egyébként nem is kell rá olyan sok idő. Az a mondás, hogy reggelizz, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár és vacsorázz, mint egy koldus, táplálkozástudományi szempontból nem egészen állja meg a helyét. Nem javaslom, hogy a reggeli legyen a legnagyobb étkezésed, már csak azért sem, mert ebben a napszakban a legrosszabb az inzulinérzékenység.

A reggelinek nem kell nagynak lennie, és nem kell sok időt tölteni az elkészítésével. A cikk-sorozat 3. részében adok majd néhány ötletet. A legtöbb ételt már előző este is be tudod készíteni, így másnap reggel már csak annyi dolgod van, hogy előveszed, és örömmel elfogyasztod.

 

„Nem vagyok éhes”

Ez a második leggyakoribb kifogás. Az intuitív táplálkozás alapelvei szerint akkor kellene enni, amikor éhes vagy, hiszen a szervezeted az éhség jelzéssel fejezi ki, hogy energiára van szüksége. Ha reggel nem vagy éhes, akkor nem javaslom, hogy egyél. Ezt a két dolgot érdemes megfontolni:

  • Vacsorázz korábban, és ne egyél túl sokat!
    A reggeli éhség hiányának leggyakoribb oka a késő esti nagy vacsora. Naná, hogy nem vagy éhes reggel 6-kor, ha este 10-kor még betoltál egy hatalmas vacsorát. Azt javaslom, hozd előrébb a vacsi idejét, és ne edd tele magad. Így reggel sokkal jobb lesz az étvágyad.
  • Ne akarj rögtön felkelés után reggelizni. Ha reggel 6-kor kelsz, és 6.10-kor még nem vagy éhes, az nem nagy meglepetés. A legtöbb ember felkelés után nem azonnal éhezik meg. Ez teljesen normális, hisz a szervezetnek is kell egy kis idő, hogy felébredjen. Ilyenkor két opció van:
  1. Elég korán kelsz ahhoz, hogy legyen időd megvárni a reggelivel az éhséged jelentkezését.
  2. Elcsomagolod a reggelit, és elviszed magaddal a munkába/iskolába, és akkor eszed meg, mikor megéhezel.

Egyébként a reggelizés is egy szokás. Minél többet gyakorlod, annál jobban beépül. Aki már kialakította a reggelizés szokását, annak az étvágya is ennek megfelelően alakul.

 

„Így spórolok kalóriát”

Az előző részben már volt róla szó, hogy a reggelizés nagyon is hasznos eszköz az egészséges testsúly fenntartásában. A reggelifogyasztók között ritkább az elhízás, mint a nem reggelizők körében. Ennek több magyarázata is lehet. Egyrészt a reggelizés felpörgeti az anyagcserét, másrészt csökkenti az esti túlevés esélyét. Lehet, hogy reggel nem nehéz kihagynod az evést, de mit érsz vele, ha délután és este bőségesen bepótolod a hiányt?

 

„Én úgy eszek, mint a harcosok”

Elég divatos manapság a harcosok étrendje nevű táplálkozási irányzat, mely egyfajta időszakos böjtölés. Lényege, hogy napközben alig ehetsz, de este bőségesen bepótolhatod. Állítólag a harcosok így ettek régen.

Ha Te is úgy eszel, mint a harcosok, akkor a reggeli valószínűleg nem része a napi rutinodnak. Ha ez Neked bevált, akkor nem akarlak lebeszélni róla, de úgy vélem, az emberek többsége jobban jár a hagyományos étkezési ritmussal.

 

A cikk-sorozat 3. részében fogok adni néhány finom és egészséges reggeli ötletet.

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás