Miért ne a mérlegeddel mérd a sikert?

1. Hagyományos mérleggel nem tudod mérni a testzsírvesztést

A mérlegre állva csak egyetlen adatot tudsz meg: a testsúlyod. Arról nem ad infót, hogy az a súly miből tevődik össze. Könnyen lehet, hogy elkezdesz egy alacsony szénhidrát-tartalmú diétát, és néhány nap alatt több kilóval kevesebb leszel. Jobb, ha tudod, az nem mind zsír! Nagyrészt víztől szabadultál meg, mivel a szervezeted felhasználta a glikogénraktárakban lévő cukrot, ami jelentős vízfelszabadulással jár. Valóban csökkent a súlyod, de nem több kiló zsírral!

Vagy az is lehet, hogy több év mozgásszegény életmód után elkezdtél sportolni. Arra számítasz, biztosan fogytál pár kilót. Ráállsz a mérlegre, és többet mutat, mint régen. Kétségbe esel, hogy híztál, nem is működik ez az edzés. Noha pontosan az ellenkezője történt! Nagyon jól hat az edzés, és felszedtél egy kiló izmot. Örülnöd kellene, hogy többet mutat a mérleg! És ha a tükörbe néznél, azt is észrevennéd, hogy sokkal jobban nézel ki, mióta rendszeresen edzel. Szebb a tartásod, és jobb lett az alakod is. Abba ne hagyd a tréninget egy buta szám miatt!

 

2. Napról napra más számot mutathat, attól függetlenül, hogy valójában fogytál-e vagy híztál

A testünknek kb. 60%-a víz. Ez egy 100kg-os ember esetén nagyjából 60 liter vizet jelent. Ha az egyik nap több sós ételt ettél, nő a szervezeted víztartalma, ezért a súlyod is több lesz. Azt gondolhatod híztál, noha a testzsírszázalékod semmit sem változott.

A nők biztosan tapasztalták már, hogy a menstruációval összefüggésben is jelentősen változik a súlyuk. Ez szintén a vízvisszatartásnak köszönhető. Egyik nap többet, másik nap kevesebbet mutathat a mérleg, de egyáltalán nem biztos, hogy ez a tested zsírtartalmának változásával függ össze.

3. Elronthatja a napodat

Lehet, hogy elkezdtél egy életmódváltást. Egyre egészségesebb az étrended, és heti háromszor elmész fél órát gyalogolni. Örülnél, ha fogynál is pár kilót, ezért ráállsz a mérlegre. Biztosan kevesebbet mutat, mint múlt héten.

És az igazság: 2 dekával több vagy. Depresszióba esel, és nincs is kedved aznap sétálni. Minek, hisz nem is segít a fogyásban…

NE HAGYD, HOGY EGY BUTA MŰSZER HATÁROZZA MEG A NAPODAT!

Ha kevesebbet mutat, nem leszel jobb ember, és ha többet mutat, akkor sem leszel rosszabb!

Folytasd csak az életmódváltást!

Az egészséget nem számokban mérik.

Jobb lesz a közérzeted, javul a vérnyomásod, nő az önbecsülésed, és egy csomó betegséget megelőzhetsz.

Ne csak azért csináld, hogy elnyerd a „mérleg isten” dicséretét! Tedd meg magadért!

Kellene egy kis segítség az életmódváltáshoz? Akkor nézd meg ezt!

Ez a kép jelképezi az általad beszúrt forrás kódot. A kép csupán a kód helyét jelzi, a kód által megjelenített elem méreteit és elrendezését nem, erre használd az előnézet gombot!

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás