Néhány egészséges reggeli ötlet

Néhány egészséges reggeli ötlet

Ahhoz, hogy a reggeli (itt bemutatott) pozitív hatásait tapasztalhasd, nem mindegy milyen típusú reggelit eszel. A finomított szénhidrátokban gazdag reggeli valószínűleg többet árt, mint használ (pl. cukros gabonapelyhek, kakaós csiga). A kedvező hatások érdekében a reggelidnek kiegyensúlyozottnak kell lennie.

 

A jó reggeli jellemzői

Egy kiegyensúlyozott reggeliből nem hiányozhat a szénhidrát és a fehérje. A magas fehérje tartalmú reggeli a testsúlykontrollban is segíthet (erről ebben a cikkben olvashatsz). Ha azt szeretnéd, hogy a reggelizés után órákig tele legyél energiával, akkor olyan ételre van szükséged, ami segít a vércukorszint stabilizálásában. A következő ötletek ennek megfelelőek.

 

Müzli

Ne a cukrozott gabonapelyhekre gondolj! Az igaz müzli teljes értékű gabonából, gyümölcsökből és olajos magvakból áll. Néhány hozzávaló ötlet: zabpehely, dió, mandula, alma, mazsola. Ehhez jöhet még víz, tej vagy joghurt – ízlés szerint.

A müzliben az a jó, hogy végtelen változatban elkészíthető. Kísérletezd ki a saját kedvencedet!

 

Szendvics

A jó szendvics alapja a teljes kiőrlésű lisztből készült, rostban gazdag kenyér. Ha valamilyen olajos magvat is tartalmaz, az még jobb (pl. napraforgó, lenmag vagy tökmag). Erre jön a feltét. Azt javaslom, ne minden nap felvágottat egyél. Nagyon finom szendvicskrémeket lehet készíteni vagy vásárolni. Próbálj ki többfélét. Pl. a jó öreg körözött, tonhalkrém, padlizsánkrém, tojáskrém stb. Egy igazán egészséges szendvicsből a zöldség sem hiányozhat. Pl. paprika, paradicsom, jégsaláta, retek, kígyóuborka.

 

Tojásreggeli

A fehérjében gazdag reggelik sztárja. A tojás igazi tápanyagbomba, és rendkívül laktató. Néhány jól ismert reggeli ötlet: rántotta, omlett, tükörtojás, főtt kemény tojás vagy lágy tojás.

 

Joghurtos reggeli

Végy egy doboz natúr joghurtot, tegyél bele egy kis gyümölcsöt és/vagy zabpelyhet, és máris kész egy egyszerű, de finom, tápláló reggeli.

 

Smoothie

Egy igazán gyors reggeli ötlet. Csak össze kell turmixolni néhány alapanyagot, és kész. Tehetsz bele zabpelyhet, banánt, málnát, epret, sőt ha igazán bátor vagy, akár zöldségeket is. Ha idő szűkében vagy ez egy nagyszerű alternatíva lehet.

 

Minimalista reggeli

Ha tényleg nincs időd vagy kedved a reggelihez, ajánlom a következő ötletet: gyümölcs + olajos mag. Pl. egy alma + néhány szem dió vagy egy banán + néhány szem mandula. Ha felkelés után még nem vagy éhes, legalább ennyit dobj be a táskádba! Később még jól fog jönni.

 

Remélem, a fenti ötletek közül találtál kedvedre valót! Holnap ki is próbálhatod. 🙂

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás