Te milyen típusú evő vagy? 4. rész

Az evési típusokról szóló cikksorozat utolsó részéhez érkeztünk. Az eddigiekben bemutatott étkezési stílusok egyike sem mondható ideálisnak. Ebből a részből azonban végre megismerheted a legeslegjobb evőtípust: az Intuitív evőt.

 AZ INTUITÍV EVŐ

Az Intuitív evő szervezete belső jelzéseivel összhangban étkezik.

Akkor eszik, ha éhes. Azt eszi, ami jólesik neki. Annyit eszik, amennyivel kellemesen jóllakik.

Sem bűntudatot, sem etikai dilemmát nem tapasztal az ételválasztása kapcsán. Nem követ merev diétás szabályokat, amik megmondják, mit, mikor vagy mennyit egyen. Nincs is szüksége ilyesmire, hisz a szervezete jelzéseire figyelve tudja, mikor egyen: amikor éhséget érez. Tudja, mit egyen: ami jólesik neki. Folyamatosan kitapasztalja, mi az, amitől jól érzi magát, és mi az, amitől nem. Legtöbbször olyan ételt eszik, ami jó hatással van a testére.

És azt is tudja, mennyit egyen: amennyitől eléri a kellemes jóllakottság állapotát. Nem érdeklik a legújabb fogyókúrás őrületek. Rendben van az ételekkel való kapcsolata. Nem arra használja az evést, hogy csillapítsa a negatív érzelmeit. Nincs bűntudata, ha olyat evett, ami egyesek szerint „egészségtelen”. Ha éppen csokoládéra vágyik, eszik egy-két kockát, és kész. Nincsenek szabályok, amiket megszegett, ezért nem is csinál belőle nagy ügyet. Nem uralkodnak rajta az ételek. Ha éppen nem éhes, egyszerűen nem eszik. Mivel nincsenek szabályok, nincs küzdelem. Ő nem tudja elrontani a diétáját, hisz nincs mit elrontania.

Létezik ilyen ember?

Igen. Csak nézd meg a kisgyermekeket! Ők még a testük belső bölcsességére hagyatkoznak, nem pedig külső szabályokra, mégis tanulmányok sora bizonyítja, hogy amennyiben hagyják őket, éppen annyit esznek, amennyire a testüknek szüksége van. Olvasd el még egyszer az előző mondatot!


AMENNYIBEN HAGYJÁK ŐKET
! Sajnos, nem mindig hagyják. Gyakran a szülők úgy vélik, ők jobban tudják, mennyit kellene ennie a csemetéjüknek, ezért addig fel sem kellhet az asztaltól, míg nem evett meg mindent. Ez helytelen gyakorlat.

Bőséges szakirodalmi bizonyíték áll rendelkezésünkre, melyek szerint a szervezetünk a szükségleteinknek megfelelően szabályozza a táplálékfelvételt. A probléma az, ha ezeket a belső jelzéseket figyelmen kívül hagyjuk.

Minél hosszabb ideig táplálkozunk az éhség és jóllakottság jelzéseinket felülírva, annál halkabban fogjuk őket hallani. Aki rendszeresen elnyomja az éhségét, és inkább nem eszik, egy idő után, már észre sem veszi a szervezete enyhe energiahiányra utaló jelzéseit. Csak akkor tűnik fel neki, hogy éhes, amikor már bármit felfalna.

Ugyanígy, aki figyelmen kívül hagyja a jóllakottságra utaló jeleket, és csak azért is megesz mindent a tányérján, az előbb-utóbb már nem is fogja érezni, mikor éri el a kellemes jóllakottság állapotát. Sajnos sokan vannak, akiknek már nem megy az intuitív táplálkozás. Túl sok minden van a fejükben ahhoz, hogy csupán a szervezetükre figyeljenek.

De vajon vissza lehet szerezni az intuitív táplálkozás képességét? Jó hírem van: IGEN!

Szeretnéd tudni, hogyan? Akkor jelentkezz a Fogyókúra DETOX tanfolyamra!

 

Olvasd el a sorozat többi részét is!

Ez a kép jelképezi az általad beszúrt forrás kódot. A kép csupán a kód helyét jelzi, a kód által megjelenített elem méreteit és elrendezését nem, erre használd az előnézet gombot!

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás