Tipikus fogyókúrás hibák 2. rész

Ebben a cikksorozatban bemutatom azokat a hibákat, amiket a fogyni vágyók leggyakrabban elkövetnek. Ha végigköveted ezeket a cikkeket, bizonyosan fel fogsz ismerni jó néhány gondolkodásbeli vagy viselkedési formát, amit érdemes lesz kijavítanod. Ha tartós eredményeket akarsz elérni, először a fejedben kell rendet tenni. Ez a sorozat éppen ebben lehet a segítségedre.

-10kg egy hét alatt

Gyors eredményt minden áron!

„Közeleg a strandszezon, gyorsan le kell fogynom!”

„Két hét múlva osztálytalálkozó, le kell adnom 10 kilót!”

„Újévi fogadalmam: februárra ledobok 20 kilót.”

A fogyókúrázók második tipikus hibája, hogy nagyon gyorsan szeretnének fantasztikus alakot. (Az első tipikus hibáról ebben a cikkben olvashattál.) Persze ezt ki is használja a fogyókúraipar, és rengeteg olyan fogyókúrás termékkel találkozhatsz, mely állítólag rendkívül gyorsan szabadít meg a felesleges kilóidtól. Naná, hogy tömegek vásárolják meg az efféle csodaszereket!

Lehet, hogy drasztikus a módszer, de legalább hatásos. Igaz, hogy ennek érdekében fura löttyöket kell innod, és egész nap kopog a szemed az éhségtől, de mit számít, ha pár nap alatt több kilótól is megszabadulhatsz! Az álomalak megér egy kis szenvedést…

Vagy mégsem?

Sajnos nem ilyen egyszerű a történet. Nincs olyan fogyókúrás módszer, amivel könnyen és gyorsan le tudod adni az évek, évtizedek alatt felszedett túlsúlyod. Az elképzelhető, hogy egy hét koplalás után néhány kilóval kevesebbet mutat a mérleg, de mi lesz utána? Ha visszatérsz a normális táplálkozáshoz, a leadott kilók is visszajönnek – sőt, néha még több is…

Ne instant megoldásokban gondolkodj!

Ha nem vagy elégedett a mostani alakoddal, akkor teljesen érthető, hogy szeretnél minél gyorsabban átváltozni. Ezzel azonban több probléma is van:

  1. A gyors fogyás megterhelő a szervezeted számára
  2. A bőröd nem tud ilyen gyorsan alkalmazkodni (lógni fog)
  3. A drasztikus fogyókúra miatt a tested túlélő üzemmódba kapcsol, és lelassul az anyagcseréd
  4. A fogyás jelentős része izomvesztésből származik
  5. Esélytelen, hogy ilyen gyorsan meg tudd változtatni a szokásaidat, noha az igazán tartós eredményekhez arra van szükség

Jó munkához idő kell

A tartós fogyás elérésének egyetlen módja van: tartósan változtatnod kell az életmódodon. Ehhez pedig a szokásaidat kell megváltoztatnod. A szokások megváltoztatásához pedig sok időre és gyakorlásra van szükség. Tévhit, hogy csupán 21 nap alatt be lehet építeni egy új szokást. Általában ennél jóval több idő kell, szóval ha tényleg az a célod, hogy lefogyj, türelemre és kitartásra lesz szükséged.

Nem hangzik olyan jól?

Tudom, hogy szívesebben hallanád azt, hogy van egy csodamódszerem, amivel bárkit lefogyasztok egy hét alatt, de ilyet nem mondok. Bármilyen népszerűtlen is ez az üzenet, én továbbra is azt hirdetem, hogy csakis az életmód tartós megváltoztatásával érhetsz el valódi eredményeket. Ebben viszont tudok segíteni. Ha szeretnéd, kattints ide!

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogad" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás